Sikkerhedschef A

Bliv uddannet Sikkerhedschef på 2 dage

Alle sikkerhedschefer i Superligaen og NordicBet Liga skal være uddannede på DBUs Sikkerhedschef-uddannelse.

Uddannelsen består af 5 moduler med emner som stadionforberedelse, kampafvikling, fankultur og ledelse.

Uddannelsen giver kursisten bedre ledelsesmæssige værktøjer, kendskab til samhørigheden mellem service, tryghed og samhørighed samt uddanner kursisten i at afvikle en fodboldkamp på en god og forsvarlig måde. Uddannelsen afsluttes med en test, som skal bestås for, at kursisten kan få udleveret sit uddannelsesbevis.

Uddannelsen afholdes normalt 1 gang årligt og tager 2 hele dage.

For at kunne tage DBU/Divisionsforeningens uddannelse for sikkerhedschefer, skal vedkommende have bestået DBU/Divisionsforeningens kontrolløruddannelse. Der henvises i øvrigt til punkt 8.4.12 i DBUs Klublicensmanual.

Deltagelse koster ca. kr. 3.500 pr. person (ex. moms), hvilket dækker omkostningerne til undervisning, overnatning, kursusmaterialer og forplejning.

Det har tidligere været muligt at nedbringe omkostningerne og dermed prisen ved at søge tilskud i Udvalget for Professional Fodbold. Der søges tilskud fra kursus til kursus, og det kan derfor ikke garanteres, at dette er muligt til det kommende kursus.

Det næste kursus bliver afholdt den 18.-19. juni på Vejle stadion.

Læs programmet her.

Ved spørgsmål kan Kasper Kragh, Sikkerhedschef i Divisionsforeningen, kontaktes på mail: kasp@df.dbu.dk eller telefon 4230 9840.