fodboldens handlingsplan

En handlingsplan udviklet af Justitsministeriet, Rigspolitiet og centrale aktører i dansk fodbold med henblik på at give alle en god fodboldoplevelse på stadion

Danmark er en nation af fodboldelskere, der gang på gang er med til at skabe en festlig ramme om fodbolden. Derfor skal alle disse tilskuere og fans også gerne kunne forlade stadion med en god oplevelse.

Divisionsforeningen har fornylig fået foretaget en tilskueranalyse, der viser at 99 % af alle tilskuere føler sig trygge og i sikkerhed, når de går til fodboldkamp. Men der er stadig et mindretal, som primært opsøger kampe med det formål at skabe ballade.

Med udgangspunkt i en evaluering foretaget af Rigspolitiet i 2012, af loven om sikkerhed ved bestemte idrætsbegivenheder (se loven
her) fra 2008, gik Justitsministeriet, Divisionsforeningen, DBU, fanklubber og en række fodboldklubber i åben dialog om mulige metoder til forebyggelse og forbedring. Dette resulterede i adskillige idéer og forslag til initiativer med formålet om at gøre op med de få uromagere, der kan ødelægge fodboldoplevelsen for andre.

Læs mere om initiativerne i handlingsplanen "Gode fodboldoplevelser for alle" mellem Justitsministeriet og fodboldens parter
.

Nyheder fra klubberne

Reaktioner efter pokalsejren 21-09-2017 OB vandt pokalkampen over Fremad Amager med 3-2, og der var tilfredshed efter kampen.

OB videre i pokalen 21-09-2017 OB vandt med 3-2 i udekampen mod Fremad Amager i DBU Pokalens tredje runde.

Pokaldrømmen fældet af Fredericia 21-09-2017 Det blev sent torsdag aften til et ærgelig exit fra DBU Pokalen, da vi måtte se os slået af FC Frede...

Esbjerg har energi 21-09-2017 Esbjerg er Danmarks EnergiMetropol, og derfor er det kun naturligt for EfB at have fokus på en...

1000 tak for sidst Odense! 21-09-2017 Vi er stadig helt høje over den fantastiske opbakning vi oplevede på EWII Park mod Brøndby!