Sikkerhedschef
uddannelse

Bliv uddannet Sikkerhedschef på 3 dage

Alle sikkerhedschefer i Alka Superliga og NordicBet Liga skal være uddannede på DBUs Sikkerhedschef-uddannelse.

Uddannelsen består af 5 moduler med emner som stadionforberedelse, kampafvikling, fankultur og ledelse.
Uddannelsen giver kursisten bedre ledelsesmæssige værktøjer, kendskab til samhørigheden mellem service, tryghed og samhørighed samt uddanner kursisten i at afvikle en fodboldkamp på en god og forsvarlig måde. Uddannelsen afsluttes med en test, som skal bestås for, at kursisten kan få udleveret sit uddannelsesbevis.

Uddannelsen afholdes normalt 1 gang årligt på Farum Park og tager 3 hele dage.

For at kunne tage DBU/Divisionsforeningens uddannelse for sikkerhedschefer, skal vedkommende have bestået DBU/Divisionsforeningens kontrolløruddannelse. Der henvises i øvrigt til punkt 8.4.12 i DBUs Klublicensmanual.

Deltagelse koster ca. kr. 3.500 pr. person (ex. moms), hvilket dækker omkostningerne til undervisning, overnatning, kursusmaterialer og forplejning.

Det har tidligere været muligt at nedbringe omkostningerne og dermed prisen ved at søge tilskud i Udvalget for Professional Fodbold. Der søges tilskud fra kursus til kursus, og det kan derfor ikke garanteres, at dette er muligt til det kommende kursus.

Dato for næste sikkerhedschef-kursus vil snart blive oplyst.

Tilmelding sker via din klub, som herefter kontakter Divisionsforeningen.

Ved spørgsmål kan Kasper Kragh, Sikkerhedsansvarlig i Divisionsforeningen, kontaktes på mail: kasp@df.dbu.dk eller telefon 4230 9840.

Nyheder fra klubberne

Reaktioner efter pokalsejren 21-09-2017 OB vandt pokalkampen over Fremad Amager med 3-2, og der var tilfredshed efter kampen.

OB videre i pokalen 21-09-2017 OB vandt med 3-2 i udekampen mod Fremad Amager i DBU Pokalens tredje runde.

Pokaldrømmen fældet af Fredericia 21-09-2017 Det blev sent torsdag aften til et ærgelig exit fra DBU Pokalen, da vi måtte se os slået af FC Frede...

Esbjerg har energi 21-09-2017 Esbjerg er Danmarks EnergiMetropol, og derfor er det kun naturligt for EfB at have fokus på en...

1000 tak for sidst Odense! 21-09-2017 Vi er stadig helt høje over den fantastiske opbakning vi oplevede på EWII Park mod Brøndby!