2. Division og Sydbank Pokalen afvikles fortsat

Efter myndighedernes udmelding i fredags om at forsamlingsforbuddet fra i dag og foreløbig fire uger frem nedsættes til 10 personer, har vi fået spørgsmål om, hvorvidt 2. Division og Sydbank Pokalens kampe kan spilles. Det kan de ifølge Sundheds- og Ældreministeriets udsendte bekendtgørelse.

I den nye bekendtgørelse fra Sundheds- og Ældreministeriet fremgår det, at forsamlingsforbuddet ikke gælder for arbejdspladser. 2. Divisions klubberne er arbejdspladser med lønnet personale, og dermed kan de fortsætte med at afvikle turneringen.

For Sydbank Pokalen gælder det, at det er en professionel turnering på øverste niveau med deltagelse af blandt andet alle 12 3F Superligaklubber, og hvor vinderen i sidste ende kvalificerer sig til de europæiske klubturneringer. Her afvikles næste runde primo/medio november, og efter den nye bekendtgørelse fra Sundheds- og Ældreministeriet er det klart, at den turnering også fortsat kan afvikles.

For yderligere oplysninger kontakt Claus Thomsen, direktør i Divisionsforeningen, +4520683055