Sikkerhedschef A

Bliv uddannet Sikkerhedschef på 2 dage

Sikkerhedschef A er grunduddannelsen for at kunne varetage opgaven som sikkerhedschef i en Superliga og NordicBet Liga klub.

Uddannelsen består af 5 moduler med emner som bl.a. stadionforberedelse, kampafvikling, fankultur og ledelse.

Uddannelsen giver kursisten bedre ledelsesmæssige værktøjer, kendskab til samhørigheden mellem service, tryghed og samhørighed samt uddanner kursisten i at afvikle en fodboldkamp på en god og forsvarlig måde. Uddannelsen afsluttes med en test, som skal bestås for, at kursisten kan få udleveret sit uddannelsesbevis.

Uddannelsen afholdes normalt én gang årligt og tager to hele dage.

For at kunne tage Divisionsforeningens uddannelse for sikkerhedschefer, skal vedkommende have bestået DBU/Divisionsforeningens kontrolløruddannelse på forhånd. Der henvises i øvrigt til punkt 8.4.12 i klublicensmanualen for Superligaen.

Deltagelse koster kr. 2.495 pr. person (ex. moms), hvilket dækker omkostningerne til undervisning, overnatning, kursusmaterialer og forplejning.

Det næste kursus bliver afholdt den 8.-9. juni 2020 på Vejle stadion.

Deadline for tilmelding er d. 18. maj 2020.

Læs programmet her

Ved spørgsmål kan Kasper Kragh, Sikkerhedschef i Divisionsforeningen, kontaktes på mail: kasp@df.dbu.dk eller telefon 4230 9840.