Sikkerhedschef A

Bliv uddannet Sikkerhedschef på 2 dage

Sikkerhedschef A er grunduddannelsen for at kunne varetage opgaven som sikkerhedschef i en 3F Superliga og 1. Division klub.

Uddannelsen består af 5 moduler med emner som bl.a. stadionforberedelse, kampafvikling, fankultur og ledelse.

Uddannelsen giver kursisten bedre ledelsesmæssige værktøjer, kendskab til samhørigheden mellem service, tryghed og samhørighed samt uddanner kursisten i at afvikle en fodboldkamp på en god og forsvarlig måde. Uddannelsen afsluttes med en test, som skal bestås for, at kursisten kan få udleveret sit uddannelsesbevis.

Uddannelsen afholdes normalt én gang årligt og tager to hele dage.

For at kunne tage Divisionsforeningens uddannelse for sikkerhedschefer, skal vedkommende have bestået DBU/Divisionsforeningens kontrolløruddannelse på forhånd. Der henvises i øvrigt til punkt 8.4.12 i klublicensmanualen for Superligaen.

Prisen har været kr. 3.000 per person de sidste par år, fordi det er lykkedes at få en bevilling. Det vil vi forsøge igen i år. Prisen dækker omkostninger til undervisning, overnatning, kursusmateriale og forplejning.

Læs programmet her

Den næste Sikkerhedschef A uddannelse afholdes tirsdag d. 1 juni og onsdag d. 2 juni 2021 på Vejle Stadion, hvis corona restriktionerne tillader det. Du skal tilmelde dig uddannelsen igennem den klub som du er tilknyttet.

NB. Der er et begrænset antal pladser på uddannelsen.

Ved spørgsmål kan Kasper Kragh, Sikkerhedschef i Divisionsforeningen, kontaktes på mail: kasp@df.dbu.dk eller telefon 4230 9840.