Sikkerhedschef A

Bliv uddannet Sikkerhedschef på 2 dage

Sikkerhedschef A er grunduddannelsen for at kunne varetage opgaven som sikkerhedschef i en Superliga og NordicBet Liga klub.

Uddannelsen består af 5 moduler med emner som bl.a. stadionforberedelse, kampafvikling, fankultur og ledelse.

Uddannelsen giver kursisten bedre ledelsesmæssige værktøjer, kendskab til samhørigheden mellem service, tryghed og samhørighed samt uddanner kursisten i at afvikle en fodboldkamp på en god og forsvarlig måde. Uddannelsen afsluttes med en test, som skal bestås for, at kursisten kan få udleveret sit uddannelsesbevis.

Uddannelsen afholdes normalt én gang årligt og tager to hele dage.

For at kunne tage Divisionsforeningens uddannelse for sikkerhedschefer, skal vedkommende have bestået DBU/Divisionsforeningens kontrolløruddannelse på forhånd. Der henvises i øvrigt til punkt 8.4.12 i klublicensmanualen for Superligaen.

Deltagelse koster kr. 2.495 pr. person (ex. moms), hvilket dækker omkostningerne til undervisning, overnatning, kursusmaterialer og forplejning.

Læs programmet her

Der kommer nye datoer for afholdelse af Sikkerhedschef A uddannelsen, så snart det er muligt at afvikle grunduddannelsen igen. Vi følger Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring Coronavirus og vil opdatere siden løbende.

Ved spørgsmål kan Kasper Kragh, Sikkerhedschef i Divisionsforeningen, kontaktes på mail: kasp@df.dbu.dk eller telefon 4230 9840.