European Leagues samarbejde

Om Divisionsforeningen og European Leagues (The Association of European Professional Football Leagues)

Divisionsforeningen er medlem af European Leagues, som er foreningen for professionelle fodboldligaer i Europa. European Leagues målsætning er at forbedre og sikre konkurrenceevnen, samt det indbyrdes styrkeforhold i ligaerne.

European Leagues består af 35 professionelle fodbold ligaer, som repræsenterer mere end 900 klubber i 28 lande i Europa.

Som en fælles stemme for nationale turnerings arrangører og europæiske klub-arbejdsgivere søger European Leagues at forbedre og sikre det indbyrdes styrkeforhold i de professionelle turneringer i europæiske fodbold.

European Leagues mener, at det vil være en fordel for alle nationale ligaer og forbund samt størstedelen af de europæiske klubber, at forsvare og styrke fodboldens indbyrdes styrkeforhold – til gavn for spillet, spillerne, fans og klubber.