3F bliver ny hovedsponsor for Superligaen

Når slutspillet i Superligaen sparkes i gang på fredag, bliver det med en ny stærk medspiller udenfor banen. 3F bliver ny hovedsponsor med en aftale, der træder i kraft med det samme og gælder frem til sommeren 2023

Med en ny hovedsponsor følger et nyt navn og et nyt logo, men fodboldfans får lidt tid til at vænne sig til overgangen. Fra dags dato er 3F hovedsponsor for Danmarks absolut største sportsturnering, men navnesponsoratet træder først i kraft fra starten af 2019/20 sæsonen, hvor navnet dermed bliver 3F Superliga.

-Vi er stolte over at kunne præsentere 3F som ny hovedsponsor for Superligaen. Danmarks største fagforening er en perfekt partner for Danmarks største sportsturnering. Det er et unikt samarbejde, vi tager hul på, hvor 3F bidrager til at øge stemningen på stadion ved at få endnu flere fans på lægterne, lyder det fra direktør i Superligaen A/S Claus Thomsen.

-3F og dansk fodbold er det perfekte match. Nøjagtigt som 3F skaber fodbold fællesskab og sammenhold. Uanset om det er på banen, på lægterne eller foran tv’et, så kan fodbold samle danskerne på tværs af alder, fag og indtægt. Derfor har 3F længe været engageret i dansk fodbold – både på damesiden og i langt de fleste Superliga-klubber. Nu styrker vi engagementet i dansk fodbold endnu mere. Vi er glade og stolte over fremover at være navnesponsor for Danmarks største fodboldrække.

Når vi i 3F indgår en stor sponsoraftale, så er det fordi, den kommer medlemmer til gode. Fra næste sæson kan alle medlemmer af 3F derfor hente en billet til alle de kampe, de har lyst til samt købe en ledsagerbillet med rabat. Det eneste, de selv skal betale for, er den varme pølse og drikkevarerne, siger forbundsformand for 3F Per Christensen.

For yderligere oplysninger kontakt direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen (tlf. 2068 3055) og kommunikationschef i 3F Thomas Hundsbæk (tlf. 5388 5575).