3F SUPERLIGA KLAR TIL FORSØG MED FLERE TILSKUERE

Regeringen og Folketingets partier er blev enige om at tillade forsøg med flere end de nuværende 500 personer på stadion i forbindelse med kampe i den bedste danske fodboldrække. Det hilses velkomment af Divisionsforeningen

Allerede om en uge – i runde 29 – bliver der lavet forsøg med flere end 500 personer på stadion til kampe i 3F Superliga. Forsøgene bliver lavet til tre kampe, som udvælges af en planlægningsgruppe bestående af Rigspolitiet og sundhedsmyndighederne. De udvalgte tre stadions bliver opdelt i sektioner, hvor der højest må være 500 mennesker i hver sektion.

”Vi er selvfølgelig meget glade for, at det nu bliver muligt at lave forsøg med flere personer på stadion end de nuværende 500. Vi har lavet et meget grundigt stykke arbejde med protokoller – både i forbindelse med træningsopstart, turnerings genstart og senest med 500 personer på stadion. Vi tager nu kontakt til Kulturministeriets sektorpartnerskab og går i gang med at ordne alt det praktiske omkring de kommende forsøgskampe,” udtaler Divisionsforeningens direktør Claus Thomsen.

Udover ovenstående er der ikke yderligere kommentarer fra Divisionsforeningen i øjeblikket. Når der er mere at informere om, så meldes det ud.