Divisionsforeningen søger Turneringschef

Har du lyst til at være midt i udviklingen af dansk professionel klubfodbold med en flok brændende engagerede kollegaer omkring dig?

Divisionsforeningen søger en Turneringschef, som får til ansvar at varetage den overordnede ledelse af turneringsområdet, herunder turneringsadministration, kontraktfodbold, sikkerhed og klublicens for dansk professionel klubfodbold. Til daglig vil du også have fingrene dybt nede i de praktiske problemstillinger.

Om opgaven
Stillingen som Turneringschef hos Divisionsforeningen er udfordrende og udviklende. Vi servicerer dagligt de 48 Liga- og Divisionsklubber, som er medlem af Divisionsforeningen. Vi administrerer også Superligaen A/S og Divisionsforeningens Arbejdsgiverforening som en del af vores opgaver, ligesom vi samarbejder tæt med DBU og den internationale fodbold. Du vil i tæt samarbejde og med reference til direktøren have berøring med hele vores organisation og klubberne. Dine opgaver vil, i samarbejde med de relevante kolleger, være indenfor nedenstående hovedområder:

Turneringsdrift for Herre-DM’s 4 rækker/48 klubber samt Herre-LP

• Udarbejde datoplaner for alle turneringer koordineret med FIFA’s/UEFA’s internationale spilleterminer
  • Programlægning for grundspil og slutspil for alle turneringer
  • Løbende information til, og daglig servicering af, klubberne
  • Løbende håndtering af praktiske, principielle, regelmæssige dilemmaer i turneringsafdelingen
  • Tovholder for fælles udviklingsprojekter
  • Politisk servicering, herunder programudvalg, diverse arbejdsgrupper m.v.

Sikkerhedsområdet

• Udvikling af stadionkrav og sikkerhedscirkulære i et tæt samarbejde med klubberne
  • Guidance til klubbernes sikkerhedsansvarlige, herunder forebyggende foranstaltninger og evaluering fra kampe
  • Uddannelse af sikkerhedschefer og kontrollører

Kontraktfodboldområdet

• Udvikling af standard aftaler og regelsæt, koordineret med overenskomst og internationalt bindende regler (FIFA)
  • Guidance til klubberne i kontraktspørgsmål
  • Administration/godkendelse/registrering af spillerkontrakter, lejeaftaler m.v.

Klublicensområdet

• Udvikling af licenskrav/licensmanualer i de to øverste rækker
  • Guidance til klubber, kommuner m.v. i forhold til licenskrav
  • Løbende kontakt til og samarbejde med DBU som udøvende/dømmende licensorgan samt UEFA i forhold til internationalt bindende forhold

Du vil blive del af en dynamisk arbejdsplads. Elitefodboldverdenen er ofte en brændende platform, som hele tiden udvikler sig og er i bevægelse. Vi søger en stabil og serviceminded person, som er en god koordinator med erfaring fra, eller indgående kendskab til, dansk klubfodbold på eliteniveau, en god formidler i skrift og tale, joberfaring fra en politisk organisation samt en person, som med fortrolighed og integritet, kan balancere forskellighed klubberne imellem og bevare det strategiske overblik for, at vores organisation altid leverer værdi til vores medlemmer. Vi kommer periodevis i uforudsete eller pressede situationer, hvorfor du skal kunne holde hovedet koldt, når det brænder på.

Om Divisionsforeningen
Divisionsforeningen repræsenterer de professionelle fodboldklubber i Danmark og arbejder for at fremme medlemmernes interesser både nationalt og internationalt. Vores medlemmer er klubberne i 3F Superliga, NordicBet Liga samt i 2. & 3. Division. Vi administrerer og udvikler rækkerne inklusive de afsluttende runder og finalen i Oddset Pokalen. Din arbejdsplads bliver Fodboldens Hus i Brøndby, hvor du får 18 engagerede kollegaer med vidt forskellige baggrunde og arbejdsopgaver.

Ansøgning
Hvis du er interesseret, hører vi meget gerne fra dig snarest muligt. Send din ansøgning, dit CV og dokumentation for din uddannelse til Divisionsforeningen på e-mail: df@df.dbu.dk. Vi indkalder til samtaler løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette til jobbet – så kom gerne til tasterne hurtigst muligt og send din ansøgning til os.  Skriv ”Turneringschef” i emnefeltet. Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte direktør Claus Thomsen på telefon 20683055.