Mindeord for Mickel Lauritsen

Det er med stor sorg, at vi i lørdags blev bekendt med Sikkerhedschef i Brøndby IF, og medlem af Sikkerhedsgruppen, Sikkerhedsobservatør og instruktør på Kontrolløruddannelsen, Mickel Lauritsens alt for tidlige bortgang.

Mickel startede som sikkerhedschef i 2013, og efter en afstikker hos Liverpool FC, vendte han tilbage til Brøndby IF i 2018, og var gennem en længere årrække samtidig instruktør på henholdsvis sikkerhedschef- og kontrolløruddannelsen. Mickel var en spydspids i udviklingen af sikkerhedsområdet, og en vigtig faktor i dialogen med bl.a. fans og myndigheder om den gode og sikre stadionoplevelse.

Hans store passion for sikkerhed og service, og hans venlige væsen, gjorde ham til et højt værdsat medlem af dansk professionel klubfodbold, og hans store viden og kompetencer gjorde ham til et naturligt medlem af Sikkerheds- og Ekspertgruppen, hvor Divisionsforeningen og andre nød godt af både hans faglige kundskaber, og hans gode væsen.

Divisionsforeningen og dansk klubfodbold skylder Mickel Lauritsen stor tak for hans omfattende og værdifulde arbejde for fællesskabet og for klubben.

Vores tanker går til familien og alle i Brøndby IF i denne svære stund.

Æret være Mickel Lauritsens minde.