Mindeord for Ole Hansen

Ole Hansen er død, 83 år gammel.

Den tidligere bestyrelsesformand, administrerende direktør og æresmedlem i Silkeborg IF samt tidligere Næstformand og medlem af Divisionsforeningens bestyrelse, Ole Hansen afgik i går, søndag, ved døden efter længere tids sygdom.

Ole var en klublegende i Silkeborg IF, hvor han siden 1986 var engageret i Silkeborg IF’s professionelle selskab. Her var han med til at føre Silkeborg fra de lavere rækker frem til toppen af dansk klubfodbold. Ole blev direktør i SIF Fodbold Support A/S i 2002, indtil han i 2005 overgik til at være bestyrelsesformand. Han var kendt som et fyrtårn i Silkeborg IF’s klubhistorie, og som en af initiativtagerne til Silkeborg Fodbold College, hvor han også sad som bestyrelsesformand i en årrække. I 2006 blev Ole udnævnt til æresmedlem i Silkeborg IF, og i 2014 takkede han af efter 28 års virke som bestyrelsesformand i Silkeborg IF’s professionelle virke.

Ole Hansen tjente også gennem hele sit virke dansk fodbolds fællesskab og udviklingen af dansk klubfodbold og var medlem af Divisionsforeningens bestyrelse fra 2000 til 2006, hvor Ole varetog næstformandshvervet fra 2002 til 2006. Også efter sin tid i bestyrelsen var Ole stort aktiv i at løfte dansk fodbolds fælles opgaver på bl.a. arbejdsmarkeds- og overenskomstområdet.

Vi vil fra Divisionsforeningen gerne takke Ole Hansen for hans enestående arbejde for Silkeborg IF, Divisionsforeningen og for dansk klubfodbold.

Vores tanker går til familien og alle i Silkeborg IF.

Æret være Ole Hansens minde.