Mindeskrift for Poul Bilde

Poul Bilde er død, 83 år gammel.

Poul Bilde var en af Vejle Boldklubs store skikkelser såvel på spiller- som på lederplan. Poul nåede i årene 1963-70 ikke færre end 197 kampe for Vejle Boldklub, og han scorede 69 mål. Han debuterede også på det danske A-landshold i 1965, hvor han fik otte kampe i A-landsholdstrøjen.

Efter sin aktive karriere fortsatte Poul med lederarbejde i Vejle Boldklub. Han blev i 1974 indvalgt i bestyrelsen og var formand i klubben fra 1977-1985.

Poul sad også i Divisionsforeningens bestyrelse fra 1974 til 1984, hvor han bl.a. bestred kassererposten fra 1976 til 1979. Poul kom ind i bestyrelsen i året, hvor Danmarks bedste fodboldrække blev udvidet fra 12 til 16 hold.  Han var en del af repræsentantskabet, der i 1978 stemte for betalt fodbold, og dermed blev professionel fodbold en realitet i Danmark.

Poul blev kåret som æresmedlem i Divisionsforeningen i 2019 grundet hans store bedrifter i foreningen og for dansk fodbold.

Æret være Pouls minde.