Scenarier for 2. Division

København, 1. april 2020

Ligesom i de to øverste fodboldrækker er målet for 2. Division også at få spillet alle sæsonens kampe. Men det bliver sværere end i 3F Superliga og NordicBet Liga, så i øjeblikket overvejes der forskellige alternative scenarier, som Divisionsforeningen har arbejdet på

Mandag aften var der rækkemøde for de 24 klubber i 2. Division. Her blev klubberne præsenteret for to mulige datoplaner, som har det til fælles at alle sæsonens kampe bliver spillet. Men der blev også fremlagt alternative scenarier, for 2. Division er mere presset end de to øverste rækker.

”Også i 2. Division er det helt klare mål at få spillet alle kampe i turneringen. Men da sæsonen i forvejen var sat til at spille til 20. juni, så er 2. Division den række med flest spillerrunder tilbage i sæsonen. De ekstra åbninger, der er kommet i den internationale kampkalender, giver ikke samme nye muligheder i 2. Division som i de to øverste rækker. 2. Division har mange amatørspillere, så det er ikke sikkert, at klubberne bare kan spille i hele juli måned,” siger direktør i Divisionsforeningen Claus Thomsen.

På baggrund af mødet med klubberne i mandags og de efterfølgende dages dialog overvejer Divisionsforeningen nu de forskellige muligheder. I sidste ende vil det være Divisionsforeningen, der beslutter, hvordan turneringen bedst kan afvikles, når det igen bliver muligt at spille fodbold.

”Vi afventer ligesom alle andre, hvornår myndighederne ændrer på retningslinjerne, så det igen bliver sikkert at spille fodboldkampe. Hvilket af de forskellige scenarier, der så kommer i spil, ved vi, når vi står i den konkrete situation. Vi kan ikke forudsige situationen, men vi kan sørge for at have flere løsninger parat, og den bedste af dem melder vi ud, når den tid kommer,” udtaler Claus Thomsen.

For yderligere oplysninger kontakt direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen (tlf. 2068 3055)