Weekendens forsøgskampe udvalgt

De tre kampe til den kommende weekends forsøg med flere end 500 personer til kampe i 3F Superliga er nu blevet udvalgt af Rigspolitiet. Det bliver henholdsvis Horsens, Brøndby og Lyngby, der får fornøjelsen af at være testklubber.

På lørdag den 20. juni klokken 13 tager AC Horsens imod Randers FC, og det bliver en af de tre forsøgskampe i runde 29. Søndag klokken 18 gælder det københavnerderbyet mellem Brøndby IF og F.C. København, mens mandagskampen mellem Lyngby BK og OB bliver sidste kamp i runde 29, som får mulighed for at få flere end de nuværende tilladte 500 personer ind.

Præcis hvor mange tilskuere, der kommer til at blive lukket ind til de tre kampe, er endnu ikke fastsat – og tallet fastsættes individuelt for hvert stadion. Det bliver sektionsopdelt – og med højest 500 personer i hver sektion. Klubberne skal udarbejde en sikkerheds- og sundhedsplan, som skal godkendes af Rigspolitiet i samarbejde med Styrelsen for Patientsikkerhed.

”Vi er rigtig glade for, at der nu er sat navne på hvilke kampe, der skal deltage i forsøgene med flere personer på stadion end de nuværende 500. Klubberne går nu sammen med myndighederne og Divisionsforeningen i gang med planlægning. Så håber vi, at forsøgene i runde 29 fører til, at vi snarest kan invitere flere tilskuere til kampe på samtlige stadioner,” siger direktør i Divisionsforeningen Claus Thomsen.

For yderligere oplysninger kontakt direktør i Divisionsforeningen, Claus Thomsen (tlf. 2068 3055)