Love og regler

SUPERLIGA:
• Superligamanualen - Udstedt af Divisionsforeningens bestyrelse. Læs her

Divisionsforeningens bestyrelse har pr. 14. november 2017 vedtaget den nye Superliga-manual for licenssæsonen 2018/2019. Manualen erstatter sidste års manual og er grundlag for en ansøgning om klublicens for sæsonen 2018/2019. Frist for ansøgning om klublicens ved DBU er 15. februar 2018.

Nordicbetligaen:

•
1-Divisionsmanual for 2018/19 – Udstedt af Divisionforeningens bestyrelse. Læs her
Divisionsforeningen bestyrelse har pr. 14. november 2017 vedtaget den nye 1. Divisions manual for licenssæsonen 2018/19. Manualen erstatter sidste års manual og er grundlag for en ansøgning om klublicens for sæsonen 2018/19.

2-division:

• Cirkulære nr. 2 af 2017 - Udstedt af Divisionsforeningens bestyrelse. Læs her

Nyt 2. divisionscirkulære vedtaget.
Med hjemmel i Eliteaftalen mellem DBU og Divisionsforeningen overtager Divisionsforeningen ansvaret for cirkulærerne på kontraktfodboldområdet vedr. Herre-DM og Herre-LP.
Divisionsforeningen har foretaget en revision af DBU’s cirkulære om kontraktfodboldtilladelse. Det nye cirkulære benævnes Divisionsforeningens Cirkulære nr. 2 af 2017 og erstatter det hidtil gældende DBU Cirkulære nr. 80 (2013) f.s.v.a. klubberne i Herre-DM og Herre-LP.
Det nye cirkulære opsamler minimumskravene for tildeling og fastholdelse af kontrakttilladelse til 2. divisionsklubber ved bl.a. at fragå den tidligere 25%-regel i forhold til egenkapital. I stedet stilles der krav om klubbens likviditet og evne til at påvise, at der ikke foreligger overforfalden gæld.
Derudover stiller cirkulæret krav til alle 24 klubber om at levere en informationspakke om klubbernes virke, organisation og økonomi med henblik på at sikre øget gennemsigtighed i en række, hvor der i modsætning til de to øverste rækker ikke er en licensordning.

Spørgsmål til cirkulæret kan rettes til Divisionsforeningens turneringsafdeling.

Cirkulæret er blevet sendt til de i cirkulæret anførte modtagere, herunder klubberne i Herre-DM og Herre-LP.

• Cirkulære nr. 1 af 2017 - Udstedt af Divisionsforeningens bestyrelse. Læs her

• Cirkulære nr. 1 Bilag 2017 - Udstedt af Divisionsforeningens bestyrelse. Læs her

Nyheder fra klubberne

OB TV Julekalender: 16. december 16-12-2017 16. afsnit af vores OB TV Julekalender byder på den sidste tur ind i Eskesens Tekniksole.

Afsked i Høglis hyggelige kaffeklub: Hårdt at sige farvel! 16-12-2017 Tom Høgli sagde farvel og tak i FCK Fanshop i lørdags, hvor han bød på hyggesnak og kaffe fra Segafr...

Fuld fart på salget til kampen mod Atlético Madrid 16-12-2017 Der er stor interesse for braget mod den spanske storklub. Læs mere her.

Jul i Brøndby | 16. december 16-12-2017 Det er blevet lørdag den 16. december, og vi skal videre med julekalenderen. Cyron bes&oslas...

Det offentlige salg til Atlético Madrid-kampen er begyndt 15-12-2017 Alle forkøbsretter er nu udløbet, og det offentlige salg er begyndt.